Zajímavosti

20. května 2008 v 22:41 | lexxa |  Jak na to?!
Stále bojujete s linií? Chcete zhubnout? Příroda vám nabízí obrovské množství prostředků, jak povzbudit spalování tuků a potlačit pocit hladu. Tady je 20 nejlepších…

1. Šťáva z agáve
● Potlačuje »mlsnou«

Šťávu z 90 % tvoří fruktóza, která nezvyšuje ani nesnižuje hladinu cukru v krvi, proto se hodí i pro cukrovkáře. Po její konzumaci nepociťujete hlad i přes klesající hladinu cukru v krvi.
Tip: Ovocný čaj oslaďte lžičkou agávové šťávy.

2. Brokolice
● Posiluje imunitu

Bohatá na látky s antioxidačními účinky. Posiluje imunitu, má vysoký podíl vlákniny. Ta pomáhá při odbourávání tuků, protože v žaludku nabobtná a zasytí nás na delší dobu.
Tip: Po uvaření (10 až 15 minut) brokolici prudce zchlaďte studenou vodou, zachová si tak svěží zelenou barvu.

3. Podmáslí
● Předchází nadváze

Významný zdroj vápníku chrání i před nadváhou. Obsahuje méně než 1 % tuku.
Tip: Polovinu citronu smíchat s půllitrem podmáslí, dobře protřepat a máte velmi osvěžující nápoj.

4. Ostré chilli
● Spaluje tuk

Za pálivou chuť zodpovídá látka kapsaicin. Ta zvyšuje tělesnou teplotu. Na ohřátí těla je potřeba více energie a člověk se cítí sytý.
Tip: 1 malou červenou chilli papričku najemno nakrájejte do polévky nebo do mísy těstovin či rýže a chvilku povařte s jídlem.

5. Grep
● Zabraňuje ukládání tuku

Hořké látky z grepů urychlí spalování přijatých tuků, tak zabrání jejich ukládání.
Tip: Nejsilnější efekt má tento spalovač tuků přímo po jídle, protože hořké látky z grepů ovlivňují tvorbu žaludečních šťáv.

6. Zelený čaj
● Povzbudí spalování tuků

Polyfenoly obsažené v zeleném čaji podporují spalování tuků.
Tip: Horkou vodu nechte před zalitím čaje odstát asi na 10 minut. Zelený čaj se má louhovat maximálně 3 - 5 minut. Odborníci doporučují vypít maximálně 4 šálky denně.

7. Kuřecí prsa
● Podporují látkovou výměnu

Bílkoviny, které obsahuje kuřecí maso, zasytí na delší dobu. Navíc trávení bílkovin zrychluje látkovou výměnu. Aby se zhodnotily bílkoviny, zpracuje se rovnou 20 % dodané energie.
Tip: Uvařte si kuřecí polévku.

8. Olomoucké tvarůžky
● Jsou nízkokalorické

Sýr z kyselého tvarohu obsahuje jen 1 % tuku, ale má mnoho dobře zužitkovatelných bílkovin. A navíc i dostatek vápníku, který také napomáhá hubnutí.
Tip: Nejméně kalorické jsou tvarůžky se suchary.

9. Zázvor
● Zbavuje tělo škodlivin

Zrychluje látkovou výměnu, podporuje trávení. Ovlivňuje tvorbu slin a žaludečních šťáv. Zabraňuje zánětům. Obsahuje éterické oleje, které zrychlují očištění těla od škodlivých látek
Tip: Asi 2 cm čerstvého zázvoru nakrájejte na plátky a zalijte vroucí vodou. Oslaďte šťávou z agáve.

10. Káva
● Zabíjí kalorie

Kofein probouzí, udržuje tělo v provozu a mobilizuje energetické rezervy.
Tip: Podobně účinkuje i černý i zelený čaj, ale jsou šetrnější k žaludku.

11. Brambory
● Zasytí na delší dobu

Nejlepší jsou brambory na loupačku. Při ochlazení vytvářejí nestravitelný škrob. Následkem toho nevzroste hladina krevního cukru tak rychle. Nedostaví se hlad a tuk se může nerušeně odbourávat.
Tip: Brambory na loupačku s nízkotučným jogurtovým dresinkem, jablečnou šťávou, solí, pepřem a bylinkami.

12. Suchary
● Bohaté na vlákninu

Jeden plátek obsahuje jen 40 kalorií, ale zároveň dostatek vitaminu B a železa. Vysoký podíl vlákniny zasytí na delší dobu.
Tip: Nejlépe chutná s nízkotučným tvarohem a s plátky okurky nebo rajčete.

13. Řeřicha
● Zažene »mlsnou«

Kuchyňská bylinka obsahuje chrom, který vyvolává pocit nasycení. Navíc nás zásobuje jódem (důležitý pro štítnou žlázu) a vitaminem C (posiluje imunitu).
Tip: Na chleba, salát či polévku rozdrobte 2 polévkové lžíce řeřichy.

14. Skopové maso
● Podporuje spalování tuků

Obsahuje mnoho L-carnitinu. Ten snižuje cholesterol, a navíc může spalování tuků zrychlit až o 15 %.
Tip: Nejnižší podíl tuku mají jehněčí filety na grilu.

15. Čočka
● Vyrovná hladinu cukru

Luštěniny obsahují škroby, které se velmi pomalu odbourávají. Udržují tak stabilní hladinu krevního cukru.
Tip: Oloupaná červená čočka se nemusí nechat změknout, je hotová už po 15 minutách.

16. Kysané zelí
● Povzbuzuje trávení

Obsahuje bakterie kyseliny mléčné, které povzbuzují trávení a udržují střevní mikroflóru v optimálním stavu. Draslík pomáhá očištění těla od jedů a vitamin B se stará o ozdravnou kúru látkové výměny.
Tip: Nejlepší je jíst kysané zelí syrové.

17. Tofu
● Dodá bílkoviny

Sójový tvaroh je vynikající a nízkotučný zdroj bílkovin pro lehké bezmasé pokrmy.
Tip: Marinujte tofu v sójové omáčce a pak opečte.

18. Voda
● Podpoří spalování energie

Dvě sklenky teplé vody denně zvýší spotřebu energie až o 50 kalorií. Kdo po celý rok denně vypije aspoň dva litry vody, zhubne tak 2,4 kg.
Tip: Ke každému šálku kávy, sklenky piva nebo vína vypijte aspoň jednu sklenku vody.

19. Citron
● Poráží tuky

Vitamin C zrychluje látkovou výměnu.
Tip: Zastříkněte salátový dresink citronem. Hodí se i k drůbežímu masu, rybám. Přidejte citron i do čaje nebo ovocné šťávy.

20. Cibule

● Odvodňuje tělo

Obsahuje látku alicin, která zlepšuje prokrvení, podporuje trávení a odvodňuje. Působí i antibakteriálně, povzbuzuje látkovou výměnu a spalování tuků.
Tip: Stejné účinky má česnek, jarní cibulka nebo šalotka.

Víte, že…?

● Ovocné müsli má stejně kalorií jako želatinoví medvídci (340 kcal ve 100 g).
● Banány mají stejně kalorií jako bramborové knedlíky (95 kcal na 100 g), ale v banánech je šestkrát více tuku.
● Tuňák a klobása mají stejné množství energie (230 kcal na 100 g).
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 marty321 marty321 | Web | 23. února 2009 v 21:20 | Reagovat

chcete zhubnout? pak neváhejte a klikejte na web a to hned...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama